Rietje goes Down Under & Kiwi

Living the dream!

Ik woon en werk inmiddels al 3 maanden lang op Daydream Island en het uitzicht is nog net zo fantastisch als toen ik aankwam! We hebben voor lange tijd super stralend weer, in tegenstelling tot Nederland voor zo ver ik begrepen heb! (lekker puh!) Maar wat heb ik al die tijd uit zitten voeren?!

Allereerst keihard aan het werk. 's Ochtends ontbijt, vervolgens een break van ongeveer 5uur en dan 's avonds weer voor een avondshift. Dit is buffet, een hersendode functie! Het is constant tafels, tafels vol overvolle borden met onaangetast (of nauwelijks) eten, leegruimen, schoonmaken, rechtzetten en weer doorgaan! Dan is er ook nog kans dat je voor de ochtend of avond op buffet staat en vooral in de ochtend is dat een hele fijne taak, niet dus! Je merkt heel gauw hoe gasten geprikkeld kunnen zijn in de ochtend. En ze het heel wonderbaarlijk vinden als er iets op is, terwijl bijna alle gasten op het zelfde tijdstip binnen komen wandelen.

Desondanks houd ik nog steeds van de horeca, het ontmoeten van gasten en het aanhoren van hun belevenissen van de dag en ze zijn vooral benieuwd waar mijn accent vandaan komt! Ik heb nu wel door dat ik graag uitdaging in mijn werk wil, dus niet elke keer weer de zelfde routine voor een buffetrestaurant, maar ook anderen fasciliteiten binnen de F&B. Dat maakt mij een betere werknemer. Gelukkig gebeurt dat nu ook, ik werk nu af en toe in de Boathouse, een soort bakkerij waar we koffie, broodjes en gebak verkopen. Ik lees wat er op de bon staat en haal het vervolgens uit de keuken en warm het op tussen de tostiplaten. Het is totaal iets anders dan bedienen, maar voor mij is het leuk om wat anders tussendoor te doen dan enkel buffet.

Bijna iedere week werk ik ook bij events en sta ik op trouwerijen te bedienen en te serveren. Dat is mijn favorieten tak binnen de horeca, omdat het elke keer weer anders is. Mijn Banqueting manager is ook erg tevreden met mij en wilt mij samen met 2 anderen tot zijn vaste medewerkers maken en zelfs proberen teamleader te promoveren!

Mijn harde werken is ook beloond met een nominatie voor medewerker van de maand!!!! Helaas, niet gewonnen maar wel een $50 vouchers voor eten en drinken! En uiteraard mooi voor op mijn cv!

Buiten werk om probeer ik ook zoveel mogelijk te genieten! Ik probeer mijn bezoekjes naar Airlie beach te minderen, want het vaste ritueel is: ontbijten, boodschappen doen, soms shoppen en drinken. Bij mijn laatste bezoek heb ik een kleurboek voor volwassenen gekocht om me te vermaken op het eiland en niet steeds achter mijn laptop te zitten. Zeker nu met het hele mooie weer zit ik graag in onze patio en geniet van het uitzicht. Soms even verkoeling zoeken in het zwembad.

Ik heb nu ook voor het eerst gesnorkeld! Maar dat duurde slechts 10 minuten, want er was te veel bewolking waardoor ik niet veel kon zien. Het was best wel vreemd om die flippers aan te hebben en daarmee te lopen! En zwemmend ging het ook niet al te best, want ik ben gewend om te zwemmen volgens de zwemlesregel; pipovoeten-wijd-sluit en nu moest ik mijn flippers in een op- en neerwaardse manier bewegen. Hopelijk gaat het mij de volgende keer beter af.

Jullie zijn al bekend met mijn buurtbewoners, wallaby's, kakatoes en andere tropische dieren, maar al een enige tijd krijgen wij rond het eiland bezoek van een Humback whale (Buldrug! En elke keer geeft het weer een waanzinnig gevoel! Een moeder met haar kalf spellend in het water. Soms waterspattelend met hun vin en soms een sprongetje in de lucht! Ook heb ik nu mijn eerste ontmoeting gehad met een slang hier. Deze slangen zijn ongevaarlijk, maar toch gaf het even een raar idee.

Daarnaast heb ik zelf ook iets "extreems" laten doen. Al een lange tijd wilde ik het, maar het nog nooit met iemand hardop gedeeld...ik heb een piercing laten zetten! Door het kleine flappie aan de zijkant van me oor (foto volgt nog). De doel van mijn reis is immers mezelf beter te leren kennen en grenzen op te zoeken en dit was er één van!

Momenteel ben ik ook al bezig met het plannen van mijn reis voor na mijn werkperiode. Mijn planning nu is om na Daydream naar Alice Spring te vliegen (in de Outback) vandaar uit met een groepstrip voor 11 dagen naar het noorden te reizen naar Darwin. Vanuit Darwin vliegen naar Cairns en vervolgens met een hop on/off bus via de oostkust naar beneden te reizen. Vanuit Brisbane vlieg ik naar het Noordereiland van Nieuw Zeeland waar ik (ipv Sydney) Oud & Nieuw wil vieren, Nieuw Zeeland is één van de eerste landen ter wereld waar oud en nieuw het eerst valt en in tegenstelling tot Sydney zal het in Auckland een stukje goedkoper zijn!

Ik moet wel bekennen dat doordat ik niet op tijd werk gevonden heb in Melbourne en daardoor ook mijn spaargeld op is gegaan, dat het voor mij moeilijk is om ook daadwerkelijk te ontspannen. Er zijn bepaalde dingen die ik echt heel graag gedaan wil hebben voordat ik met een opgeheven hoofd terug kan gaan. Ik ben een doorzetter en wil niet opgeven om mijn doel te bereiken!

Reacties

Reacties

Janneke

Hoi Rianne,

wat leuk om eindelijk weer eens een verhaal van je te lezen, ik was zo benieuwd hoe je het had en ook wat je plannen nog waren. Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je je dromen waarmaakt. Ik hoop dat je er nog heel erg van gaat genieten en ik ben benieuwd naar de foto's ;) groetjes Janneke

Marga Heuvelman

Leuk je bericht weer om te lezen. Lijkt me zo spannend allemaal. En ik hoop natuurlijk dat je je reis zo kunt plannen en alles kunt zien wat je in gedacht hebt.
Het zou toch zonde zijn om zo ver te zitten en iets moet laten vervallen ivm geldgebrek. Nieuw Zeeland is ook een reis die je niet zo maar even doet. Ook ik ben weer benieuwd naar je foto's. Geniet van je tijd en nog veel plezier in Down under, Groetjes Marga

Nel en Opa

Wat een fantastische belevenissen allemaal en wat nog
komen gaat in New Zeeland. Ik ben gewoon een beetje
op het verblijf in New Zeeland.
Het beste met je werk en veel plezier in vrije yijd.

Mams

Fijn hoor om je belevenissen weer te lezen. Ik begrijp dat je zoveel mogelijk nog wilt zien en beleven. Maar je moet geen rare bokke sprongen gaan maken of dingen doen die niet kunnen.
Je kan niet alllles doen in het leven wel zoveel mogelijk. Het moet wel haalbaar zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active