Rietje goes Down Under & Kiwi

Melbourne: part one

Intro:

Leeft ze nog? Gaat het wel goed met Rianne? Ze laat niks meer van zich horen! En jazeker dat ik nog leef en hoe! Het gaat over het algemeen gewoon goed met mij, slechts enkele mindere momenten. Mijn laatste blog dateerde op 3 maart en op 30 april ben ik mijn nieuwe verhaal aan het schrijven.

De grootste boosdoener van mijn afwezigheid was mijn tablet. Mijn gloednieuwe tablet besloot op de dag dat ik de trein zou nemen van Sydney naar Melbourne niet meer aan te willen. Ik moest dus hals over de kop er voor zorgen dat hij weer gemaakt zou worden. Geen enkele winkel in Sydney wilde of kon mij helpen, want ik heb het apparaat immers niet bij hen gekocht! Ik had contact gemaakt met Acer Australia en zorgde ervoor dat ik mijn tablet bij hen kon laten repareren, het valt immers in mijn garantie termijn. Zo lang leve de wereld van elektronica, gaat altijd kapot wanneer je op de meest onmogelijke plekken bent. Buiten mijn tablet was ook mijn Nederlandse telefoon nog steedsgeblokkeerdin een protectie stand en met het goedkope Australische telefoon kon ik niet op wifi. Mijn dagen bevonden zich vooral in bibliotheken waar ze gratis internet en computers hebben!

Door zo beperkt te zijn in je bereikbaarheid opsocialmedia moest ik mijn momenten juist benutten met het vinden van een baan etc. Dus dat gaf mijn prioriteitipveen nieuwe blog!

Zo nu weten jullie hoe het zit en laat me jullie nu wat vertellen over deze geweldige stad: Melbourne!

Ik zal proberen zover als mogelijk terug gaan naar het begin en zal zeker niet al mijn belevenissen tot aan vandaag in één blog vertellen. Gewoonweg, dat verdient Melbourne niet! Melbourne verdient aandacht, aandacht en nog eens aandacht!

Laten we terug gaan na het hectische moment van Acer bellen-papieren uitprinten-rennen vlak voor sluitingstijd naar het postkantoor-doos inpakken en vullen met velletjesbubblerap-opsturen, naar de laatste momententjes in Sydney. Annemiek en ik hadden onze trein rond 20.30 lokale tijd met wat vertraging. We hadden een overnachtingtrein genomen...zeker weten niet de snelste manier, goedkoopste manier valt ook te betwijfelen, maar we hoefde nu niet ook nog eens voor een verblijf te zorgen.Comfortabelwas het uiteraard ook niet! Ik kon geen houding vinden! Wat wel top is, is dat er zeer ruime been ruimte is, zelfs als de persoon voor je naar achteren zit. Iets waar vliegtuigmaatschappijen nog een voorbeeld van mag aannemen!

De volgende ochtend na een reis van 10+ uren kwamen we met vertraging in Melbourne aan. Onze backpack moment begon nu dan echt, als pakezels probeerde we onze weg te vinden. We vroegen bij een loket hoe we het beste naar onze hostel konden komen en hoeveel dat zou kosten. De man vertelde dat we daar met een GRATIS tram konden komen! Gewoon gratis tramvervoer hoe top is dat?!!

Uiteraard waren we veel te vroeg bij de hostel om in te mogen checken, maar we lieten onzebackpacksachter zodat we wat konden rondlopen. Ik kan me niet helemaalpreciesherinneren wat we toen deden, geloof een koffietje doen. Later kwamen we terug om in te checken, maar we waren niet echt blij met de hostel. Heel oud en vies. Met Annemiek zou ik voor nog 5 dagen samen zijn in Melbourne, daarna is zij op pad gegaan met haar 3 maanden hop-on hop-off pas langs de oostkust. En ik wilde absoluut niet langer blijven dan die ene 5 dagen in dezelfde hostel!

Op de woensdag na onze aankomst was vlakbij onze hostel de VictoriaNightMarket. Gedurende zomer periode t/m maart is daar elke woensdag avond een markt. Het was er vol met allemaal eetkraampjes met delicatessen over de hele wereld! Sushi, Paella, POFFERTJES!, Sangria. Annemiek en ik deelde een kokosnoot... ik had dat nog nooit eerder gedronken, maar was erg lekker! Eenmaal leeggedronken mochten we terug komen naar het kraampje en dan zou de man de kokosnoot openmaken zodat we de inhoud konden eten. Dat was eerlijk gezegd niet echt mijn ding! Maar genoeg andere dingen wel! Heb kleine samples geprobeerd van kangoeroe, emoe en krokodil! En ja het is zoals ze zeggen, het smaakt naar rund, worstje en kip! Toppunt van de avond waren de gegrildeperzikenmet een romigericottavan sinaasappel,balsamicoen cookiecrumble!!!!!

Annemiek en ik wilden graag nog iets leuks samen doen voordat onze wegen zouden scheiden. Daarom besloten we een trip te boeken naar de Great Ocean Road. Enohhhh...geloof me, dat iswaanzinnigmooi! Een trip die zich (uiteraard) langs de oceaan bevind. Eén van dehighligtswas de plek waar we "wilde" koala's konden spotten en bepaalde soorten papegaaien konden voeren. Vervolgens de 12 apostels...ik kan niet meer de gehele geschiedenis herinneren, maar dit is een natuurverschijnsel. Grote rotsen van kalkzandsteen steken vlak voor de zandstrand. Dit is een verschijnsel dat uiteindelijk verloren zal gaan door erosie, nu zijn er nog maar 7 apostels over!

En toen was het tijd voor afscheid. Annemiek moest heel vroeg in de ochtend de bus nemen, dus hadden de avond ervoor een afscheidsdineetje gegeten. Ikzelf vertrok uit de hostel en verhuisde naar een andere, een veel betere, veel schonere (maar niet goedkopere) en waar ik tot op heden nog steeds zit! In dezelfde kamer, in dezelfde bed! In alle opzichten is dit een top hostel: United Backpackers (geef het door)! Heb tot op heden steeds geweldige mensen leren kennen, waarmee ik een drankje en hapje ben wezen doen, gelachen en MegaYengagespeeld!

Melbourne is een hele gave stad,bij voorbaathad ik een voorgevoel deze stad leuker te gaan vinden dan Sydney en dat is ook zo. Melbourne doet me veel aan Rotterdam denken, dezelfde sfeer, dezelfde soort mensen. Die gratis tram is een tramzone die rondom de hart van de stadscentrum bevind. Binnen deze zone mag je dus gratis van de tram gebruik maken. Ook hebben ze een oudecitytram die letterlijk een rondje maakt om die zone en vertelt allehighlightsin de stad.

In de eerste week in de United Backpackers (ik ga het afkorten met UB) heb ik nog een Nederlandse leren kennen met wie ik decitytram gedaan heb, stadswandelingen gemaakt en op de Eureka geweest...het hoogste gebouw van Melbourne. Vanuit de hostel ben ikmee geweestmet stadstours en heb de ins en outs gezien. Vlakbij waar ik momenteel zit stroomt deYarrarivier, deze locatie heettheSouthbank en is echt een heerlijke plek om te lopen en/of te genieten van de vele restaurantjes hier. Je hebt voor 1 moment niet meer het gevoel dat je in een drukke stad bent!

Na het vele genieten was er ook de druk om te zoeken naar een baan en door het ontbreken van mijn tablet en mijn geblokeerde telefoon kon dat nog heel lastig gaan worden!

Wordt vervolgd....

Reacties

Reacties

Marga Heuvelman

Wauw Rianne wat schrijft jij leuk, als je aan het lezen bent waant je je in Australië. Je maakt idd leuke dingen mee. Ik denk dat ieder jaloers is. Knap van je dat je Sint toch allemaal maar onderneemt. Ik kijk uit naar het vervolg. In ieder geval geniet van je tijd daar. Veel lieve groetjes

Je Vader

Nou, gelukkig dat de DIGITALITEIT het weer doet. Je ziet maar weer hoeveel afhankelijk we hiervan zijn geworden, laten we ook niet de traditionele manieren vergeten.
Gelukkig heb nu een vrije dag, dan kan ik jouw verhaal eens rustig lezen. Hopelijk gaat het met je werk ook weer voorspoedig. Werk ze grt. Pappa.

Mams

Wat een opluchting. Kan ik eindelijk je belevenis weer lezen. Waren toch wel goed op de hoogte als ik alles zo lees. Binnenkort eindelijk weer even skypen. Is door alle digitale problemen nog maar 1x gelukt. Je hebt dus echt geen heimwee, je mist ons echt niet. Echt nog niet naar huis????? Jammer hoor.

Bep

Wat een mooie verhalen schrijf je. Je leeft helemaal mee in je verhaal. Zie het helemaal voor. Leuk om dit weer op deze manier te lezen.
Heel veel plezier en genietse...?????

Janneke

Leuk om weer een verhaal van je te lezen, ben benieuwd naar het vervolg.... Veel plezier daar!!!

h.schlaghecke@upcmail.nl

Hallo Rianne wij zijn ook blij om weer wat van je reis belevenissen te lezen Wel flink van je dat je zo goed kan redden Vervelend voor je als de apparaten niet goed werken Veel plezier groetjes Opa Oma

h.schlaghecke

Hallo Rianne ons ging het ook niet goed met computer ik kon geen e-mail versturen en ontvangen Met heel veel vijven en zessen en geduld is nu hopelijk oké Hoe maak je het op je nieuwe werk plek valt het mee ? En de omgeving is ook schitterend Je ben de held van de familie en niet zo'n angst haas en gebrek aan door settings vermogen Rianne ga zo door tot weer gr Opa Oma S

h.schlaghecke

ik heb al verhaal verstuurd gr Opa Oma

h.schlaghecke

Hallo Rianne Hoe gaat het met je en met je werk? Wat weer voor is het nu bij jullie zaterdag is er 'n zware storm over ons land gegaan en heeft voor veel overlast gezorgd De optocht ging niet door in de stad Wel jammer voor de mensen die hadden zoveel voor bereid en uit eindelijk ging het niet door Volgend jaar weer dan kan je er ook weer naar gaan kijken Geniet nu nog maar je reis gr Opa Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active