Rietje goes Down Under & Kiwi

Welcome to: Daydream Island Resort and spa

De laatste week In Melbourne was aangebroken en die vloog voorbij! Mijn bankrekeningen waren zo goed als leeg en kon dus Melbourne niet afsluiten zoals ik het zou willen, of toch wel?! Ik zou eigenlijk nog 1x een shift hebben in de MCG Stadion maar mijn shift werd geannuleerd. Ondanks dat ben ik alsnog naar de stadion geweest, maar nu als suporter. Vanuit de hostel kan je met een groep voor $25 naar een wedstrijd gaan (rugby, ausie football league of voetbal) en je meeslepen met de Australische suporters. Ik heb nog altijd spijt dat ik niet naar een ijshockey wedstrijd ben geweest in Canada, want dat is écht één van de favorieten sporten daar en het is gaaf om van die sfeer mee te proeven. De wedstrijd waar ik naar toe ging, ging om een de AFL Australian Football League, een vorm van rugby. Ikzelf weet helemaal nis van welke vorm van rugby dan ook! En ook dit was iets totaals onbekend voor mij, maar tijdens het kijken pik je het aardig op en het ziet er veel duidelijker uit dan het echte rugby. Het was een zeer goede wedstrijd, het waren 2 teams in de omgeving van Melbourne waarvan 1 een suburb (wijk) is van Melbourne en dus besloten we om hen te suporten. En maar goed ook, want wij hadden gewonnen!

Op dinsdag 2juni had ik mijn om 8.40uur dus moest vroeg op! De dag ervoor was ik druk bezig met alles weer in te pakken, dingen weggooien. Kleding die ik niet meer wilde of niet meer nodig had heb ik naar de H&M gebracht en er een couponsbon van 15% voor teruggekregen! Afscheid genomen van Charlotte en wachten tot dat Courtney terug was van werken. Ze nam me mee naar een bar in de buurt en trakteerde mij op wijn en een potje poolen. Mijn spel was dramatisch slecht dus Courtney won! Ze stelde voor om te kijken of er een nog andere leuke bar was om de nacht door te brengen, zodat ik daarna meteen door kon naar het vliegveld. Maarja het was maandag dus alles (behalve fastfood) was al gesloten. Het was 2uur 's nachts en Courtney stelde voor om een warme choco te drinken met een donut erbij. Het was in de afgelopen dagen aan het randje van het vriespunt geweest, dus het was ontzettend koud en nat! Dus die witte warme chocolade melk ging er wel in.

Terug in de hostel besloten we een film te kijken. Eerst was er iemand die een serie aan het kijken was; Vikings. En dat ging er ruig aan toe. Dus na afloop konden we wel wat comedie gebruiken. De film was rond 3uur 's nachts afgelopen en Courtney besloot nog een paar uurtjes slaap te kunnen pakken. Voor mij had dat echter geen zin, want mijn wekker zou toch om 5uur afgaan en om 6uur werd ik opgehaald door de airport shuttle. Dus besloot maar een nachtje door te halen door nóg een film te kijken; Frozen!!! Ik krijg geen genoeg van die film! Zingt: let it go, let it go I'm one with the wind and sky....

In tegenstelling tot Singapore en Sydney Airport, viel Melbourne airport zeer tegen! Niet echt een trekplijster om lang te blijven hangen, maar ik had meer dan een uur voordat ik moest gaan boarden. Dan maar een ontbijtje en de zon zien opkomen achter de grijze grauwe wolken. Ja, het was tijd voor zon en warm weer!

Tijdens de vlucht had ik 2 senioren naast me zitten met wie ik een tijdje heb zitten babbelen. Hebben een dochter in Frankrijk wonen en werkt als een tolk. Ook heb geprobeerd mijn slaap in te halen. Toen de vliegtuig in de dalingfase was zag ik allemaal eilandjes in de blauwe oceaan. En we zakten steeds verder en verder, maar zag nog geen land. Het leek bijna alsof we in het water zouden gaan landen... En uit het niets stonden we op de landingsbaan. Vanaf Hamilton Island Airport moest ik nog met de ferry (ter vergelijking met onze Fastferry naar Dordt). De ferry was aardig vol mensen en de boot deinde nogal op de golven.

En daar was het! Welcome to Daydream Island Resort and spa. En wat ik zag was een eiland met wat groen en palmbomen omringd door mooi blauw water. Een echt paradijs! Ik werd opgewacht door Joy, de Assistent Human Rescources en bracht me naar het kantoor. Daar ware nog een aantal andere nieuwelingen. We vertrokken meteen weer naar buiten en Joy gaf ons een rondleiding over het eiland. Terug in het kantoor kreeg ik mijn kleding en formulieren die ik de volgende dag ingevuld moet inleveren. Het personeel dat op het eiland verblijft verblijven zich in de "staff village" op het Zuider eiland "South end" daar zijn onze accommodaties, staff bar met een tv room en pooltafel en onze eigen zwembad. Gasten mogen hier zich niet bevinden. Verder zijn wij vrij om gebruik te maken van de faciliteiten op de South end, zoals zwemmen, eten en drinken, open air bioscoop en winkelen. De rest van de faciliteiten voor de gasten bevinden zich op de North end, zoals 2 restaurants, 2 barren, een coffeebar, zwembad en sportactiviteiten. Hier mogen wij als personeel alleen gebruik maken doormiddel van een North end pass, een pas waar wij toegang voor moeten vragen. De reden hiervoor is dat voor grotendeels hier de gasten zich bevinden en het niet de bedoeling is dat het personeel alle plekjes inbeslag neemt.

Mijn kamer op de South end was echter nog niet beschikbaar dus ik mocht in één van de gastenverblijven slapen. Ik deelde de kamer met een Amerikaans meisje Maggie. En wat een fijne start om te beginnen! Twee queensize bedden, een plasma tv en een fijne badkamer met een bad! Voor de 3 maanden lang dat ik in hostels heb overnacht in een shared rooms vanaf 6 personen was dit toch een heerlijk beging!

De volgende dag hadden we onze inductie en moesten compleet in uniform gekleed. We hadden de inductie in één van de Banquetzalen en er was koffie/thee, fruit, croissants en lekkers! vanaf de zaal was er heel mooi uitzicht over het water en de eilanden tegenover. Beneden ons het aquarium rif met roggen, vissen en haaien! Palmbomen, kakatoes die rondvliegen (en kebaal maken!). De inductie was erg lang en veel informatie. Op het programma stond vissen voeren. Ik had mijn grote vraagteken bij. Rondom het restaurant waar het ontbijt en diner buffetten zijn, is een aquarium met liters oceaan water dat rechstreeks van de oceaan komt. Met daarin tal van vissen waaronder de clownvis Nemo en haaien, zoals Bruce en laat er nou ook nog eens Dori in rond zwemmen. Allemaal figuurtjes uit de film Finding Nemo! Maar ook gigantische pijlstaartroggen. De soort rog waardoor Steve Irving werd gestoken. En we mochtenze gaan voeren en aaien! De roggen heb ik maar overgeslagen, wie weet vind ik op een andere moment meer moet. Maar het feit dat je je hand onder de rog moet stoppen leek mij niks! Wel heb ik de vissen verderop gevoerd en de kleine haaiden geaait. Tussendoor kregen we nog eens rondleiding over de North End zodat we allemaal weten hoe we onze gasten de weg kunnen wijzen, ongeacht je functie! Ter afsluiting van de dag kregen we een BBQ!

Na afloop van de inductie kregen we per afdeling een kennismaking met onze baas en onze roosters. Het seizoen is momenteel heel rustig en dus komt bijna niemand in F&B aan zijn uren, maar ons wordt beloofd dat dat zal veranderen tegen het einde van deze maand, omdat dan een vakantieperiode van start gaat. Ik was echter gelijk al 2 dagen vrij met alleen op zaterdag een split shift; dat houdt in dat ik in de ochtend een paar uur draai en later in de avond nog eens een paar uur. En ook op zondag was was ik vrijgeroosterd.

Eerste indruk: mooi eiland, mooi omgeving, zonnige en warm weer en een fijne kamer om in te beginnen. Mindere punten: weinig uren en daardoor een lage salarisstrook! En doordat we op de North End wonen missen we een stuk socializen. Alleen in de staff village is gratis wifi (dat niet altijd naar behoren werkt) en ook de gratis wasmachines bevinden zich daar. In tegenstelling tot mijn roomie Maggie, zorgde ik wel dat om de avond in ieder geval naar de staff bar ga om nieuwe mensen te leren kennen etc. Maar weer een grote voordeel is dat wij dichterbij werk zijn en dus minder ver hoeven te lopen. Alles heeft zijn voordeel en nadeel.

Ik werk in Waterfalls, hier is het ontbijt buffet en op sommige avonden thema diner buffetten. Echt grote uitdaging is het niet, het is tafels leegruimen en alles schoonhouden. Mijn interesse zit meer in Banquets, dat heb ik altijd al leuk gevonden. Ik heb ook eens met de Banqueting manager gesproken over mijn vorige werk ervaringen betreft events, trouwerijen. Tot nu toe heb ik 1x op een trouwerij gewerkt en dat was fenomenaal! Dat is prescies waarom ik het zo leuk vind om te doen. Vanaf nu zal ik dan waarschijnlijk ook in een vaste banquet team komen, maar zal alleen werken als er grote evenementen zijn. Dus ik switch tussen Waterfalls en Banquets.

Inmiddels zijn Maggier en ik na 2 weken verhuisd van de North End naar de South End en delen de kamer met nog 2 meiden. Kelsey ook uit Amerika en Catherine uit Quebec, Canada. De kamer is over het algemeen oké, maar vonden dat het een andere indeling moest krijgen. Het leek net alsof we op een kliniek liggen met 4 bedden op een rij naast elkaar. We hadden de eerste avond gelijk al onze welkomst cadeau ontvangen, namelijk een kakkerlak!!! Thja ik ben in Australië he?!!

Na 4 dagen sinds de verhuizing is de indeling al helemaal anders, hebben we ons van rottende meubels ontzien en gaan het nu meer gezelligheid van maken. Zodat het niet enkel een plek wordt om in te moeten slapen, maar ook waarin we willen wonen!

Buiten de kakkerlakken wonen hier ook diverse vogels, zoals: kakatoes (schreeuwlelijken), een vogel waarvan zijn nickname murderbird is...komt doordat hij jankt als een kind, lorries. Ook huppelen overal wallaby's! Heb hagedissen gezien en gekko's. Er schijnen boomslangen te zijn, maar die zijn niet gevaarlijk. In de wateren rondom het eiland wordt gewaarschuwd voor een bepaalde soort kwallen ter grote van een duim, maar die voor zeer grote schade kunnen zorgen. Pijlstaartroggen en ook schijnen er haaien te zwemmen. Niet de witte haai, maar zo'n een als Bruce van Finding Nemo.

Er worden ook excursies aangeboden om verderop op het vasteland naar krokodillen te gaan zoeken! Iets wat ik heel graag zou willen doen! Toch vreemd he?! Durf niet de rog te voeren die hardstikke tam zijn, maar wil wel gevaarlijke krokodillen opsporen!

Qua weer was helaas alleen de eerste week sinds mijn aankomst mooi. Wel wat wind, maar ter vergelijking met Melbourne was het stukken beter en warmer! In de week erna was het 2 weken lang rot weer! Grijs bewolkt, zeer harde wind en regenbuien. Nu is het eindelijk weer wat beter, maar nog steeds veel wind.

Reacties

Reacties

Janneke

Heee Rianne, wat een leuk verhaal weer. Echt super om zo een beetje mee te genieten van jouw avontuur. Je hebt het toch maar weer goed geregeld op zo'n tropisch eiland! Veel plezier nog Xxxx

Marga Heuvelman

Leuk weer Rianne. Ik lees graag je verhalen, je maakt zulke leuke dingen mee.Nu maar weer hopen op mooi weer, dat maakt alles weer een stuk leuker.Geniet van je tijd, en nog veel plezier.Groetjes vanuit Spanje

Lidi Groenendaal

Klinkt goed Rianne! Veel plezier en snel weer mooi weer

Mams

Nou, ik heb nu ook je verhaal gelezen hoor. Ik was natuurlijk wel op de hoogte via onze familiewattsap. Maar het is heerlijk om je belevenissen nog eens in zijn geheel en achter elkaar te lezen. Alsof wij daar zelf ook zitten. Via skype hebben we inmiddels om een hoekje mee kunnen kijken in wat voor onderkomen je nu zit. Hoop dar je daar nog geruime tijd kan werken zodat je lekker wat geld kan verdienen om zodoende je droom zo goed mogelijk kan verwezenijke.
Dikke kus van je mam.

Chantal Goossens, collega van je moeder

hoi Rianne, ik volg ook je nu ook. Wat een avontuur zo in je eentje in Australië. Ik wou dat ik dat vroeger had gedurfd. Geniet ervan en veel plezier.

Yvonne Datema

Wat super gave ervaring toch wat je allemaal meemaakt stoere nicht!!heb t eiland gegoogled, zit er echt fantastisch uit!!heb je goed geregeld!!!
Heeel veeel plezier nog!!!
Dikke knuffel Yvonne

Schlaghecke Oma en Opa

Proef mail.

Schlaghecke Oma en Opa

xxxxxxxxxxxxxxx

Schlaghecke Oma en Opa

Ik had problemen met het opzoeken en beantwoorden van jou reis verhaal Maar Dhr. Slee is geweest en heeft nu weer fouten hersteld Gr Oma -Opa

nel, ook namens opa

wat leuk om te lezen. het is toch wel een groot avontuur. we hopen dat je het werk ook plezierig vindt. En die vissen, zijn die echt bedoeld om te aaien? of moet je toch mar een hengeltje meenemen?
Groeten en veel liefs.

Rianne

Beste Rianne,

Oma is een berichtje kwijt en nu wil ik even kijken of deze mail wel aankomt.
Veel plezier in Australien
Groeten van Opa & Oma Schlaghecke

Hans Slee

h.schlaghecke

Hallo Rianne,
Wat 'n gezeur het verzenden van bericht naar jou Gr Oma .Even kijken of het nu wel goed gaat. Gr Oma Schl

Nel en Opa

Ik ben benieuwd of je het helemaal nu beleef zoals je verwachting was.Ik hoop dat je veel goede praktijk op kan doen, en natuurlijk veel plezier.

Opa & Oma Schlaghecke,

Hallo Rianne,

Hoe gaat het met je? Heb je nog steeds leuk werk en kan je de kosten een beetje dekken.
Hoe is het weer bij jullie. Hans vraagt of je al "n leuke
lieve vriend (met geld) ontmoet.
Wij lezen wel hoe het met je gaat.
Nog een fijne tijd. Opa en Oma Schlaghecke

schlaghecke

Hallo Rianne Hoe gaat het met jou. Af gelopen donderdag heb ik nog berichtje verstuurd tante Wil was bij ons op visite en jou plek laten zien waar je nu werkt
Ik weet niet of die al gelezen heb Ik zie het niet staan wel eerdere berichtjes het gaat nog steeds niet zo goed met computer .Trage hersenen zeker Fijn dat jij wel een helder verstand heb Geniet nog maar van je avontuurlijke reis Veel groetjes Opa Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active