Rietje goes Down Under & Kiwi

Goodbye Rotterdam, hello Sydney!

Zo, hier mijn eerste blogje! Vanuit Travel Active ben ik mijn nieuwe avontuur aangegaan. Deze organisatie helpt mij bij het aanvragen van me visum en het geven van andere tips & tricks. Ik had er voor gekozen, omdat ik het voor mijn eerste backpack reis wel fijn vond. Ze zijn gekoppeld met een Backpackers bureau in Sydney die tijdens mijn reis de personen zijn op wie ik kan terugvallen als er iets is, het aanvragen van bankrekening, een BSN en het bemiddelen in het vinden van werk. Ook had ik gekozen voor een groepsvlucht om de eerste paar dagen niet helemaal alleen te zijn en elkaars ideeën kunt uitwisselen.

Inmiddels alweer 1,5 week onderweg en al veel gezien en gedaan. Het begon allemaal 16 februari vanaf Schiphol. Om 22:00 zouden we gaan vliegen en om 18.30uur verzamelen bij vetrekhal 3 voor de Emirates balie. Op zoek naar een persoontje met een oranje shirtje aan. Die zou er voor zorgen dat we allemaal bij elkaar zouden zitten in het vliegtuig en ons de laatste informatie geven. Alleen is dit persoontje nooit opkomen dagen!!! De persoon in kwestie was al 20 minuten te laat en dus namen we zelf het initiatief om met z'n allen te gaan inchecken. In rijtjes van 2 zijn we gaan inchecken. Maar nu zaten we wel verspreid in het vliegtuig. Na inchecken nog gauw even wat eten...boterham met kroketten!!!

We hadden met de groep afgesproken om met elkaar door de douane te gaan, dan moet het vast allemaal goed komen. Het afscheid moment was aangebroken, maar gek genoeg hoe emotioneel ik normaal gesproken ben, ik heb geen traan laten vallen. Ik denk door alle opwinding en soort van stress door dat persoontje dat niet is komen opdagen. Voor de douane me paspoort laten checken en eenmaal door heen vergeet ik bijna een laatste blik en zwaai te werpen naar mijn familie!!

Van Schiphol vlogen we naar Dubai waar we na ongeveer 2uur tussenstop door vlogen naar Singapore. Hier hadden wij onze dag stop met tourgids. Buiten het vliegveld allemaal palmbomen en benauwde omgeving. Ook zag je van die typische bonsai bomen. Eenmaal ingecheckt in het hotel en na te opfrissen zijn we met de groep nog naar de stad gegaan. We hadden het bijzondere om in de vooravond van het Chinese nieuwjaar te zijn, want er waren allemaal marktkraampjes die tot laat open bleven. Met de groep begonnen we eerst een lekker biertje drinken. Daarna op de markt nog wat typische delicatessen proberen...geen idee wat ik gegeten heb!

De volgende dag hadden we onze tour. Onze gids gaf ons geschiedenis en verhalen over het land. Alle gebouwen daar zijn zooo ontzettend hoog! Heb (tot nu toe) nog nooit zoveel hoge gebouwen en flats bij elkaar gezien! We zijn ook naar een botanische garden geweest. Allemaal mooie flora en fauna van Singapore. Highlight qua wildlife: eekhoorntjes, mooie vogels, vlinders, een grote spin en een kakkerlak!

Rond half 4 waren we weer op het vliegveld waar we weer doorvlogen, op naar Sydney! Tijdens de vluchten amper geslapen, alleen laatste vlucht heb ik een reispilletje van iemand genomen met als bijwerking slaperigheid. Om iets van slaap te kunnen krijgen...ik vind vliegen veel te leuk!

Om 7uur kwamen we in Sydney aan. Hier scheidde de wegen van een aantal van onze groep. We waren met 13 in totaal en 7 ervan bleven eerst in Sydney. De rest vloog door naar Aukland, Nieuw Zeeland.

Ik vloog alle vluchten naast Annemiek, heel toevallig komt zij ook uit Capelle en hebben wel meteen een klik gevonden. Bij de hostel aangekomen konden we nog niet inchecken omdat het nog te vroeg was, maar kregen wel een keycard met toegang tot de keuken. Dus we besloten opzoek te gaan naar een supermarkt om ons van een ontbijt/lunch te voorzien. Daarna gaan lopen door de stad....ook weer een hele grote stad!

We liepen door 2 mooie parken met aan het einde van onze weg The Harbour Bridge en het Opera House! Voor de Harbour Bridge had ik een voucher om erop te klimmen. Dat heb ik inmiddels ook gedaan en was zeker een super ervaring! Meer dan 500 calorieën verbrand! Maar ik verband wel meer hoor...het is hier warm, zelfs als het iets regent of een windje blaast en de straten gaan hier omhoog-omlaag-omhoog. Dus met sporten komt het wel goed!

De eerste nacht in Sydney heb ik uiteraard als een roosje geslapen! We moesten met de rest van onze groep om 9uur verzamelen bij de receptie waar we werden opgehaald door iemand van Work & Travel Company (WTC). Dit is de organisatie met wie wij gedurende ons verblijf en reis in Australië mee te maken hebben. Zij kunnen bemiddelen voor werk, hebben backpack tips, travel tips en connecties met organisaties die tours aanbieden.Onze bankrekening en pasje werd ook overhandigt.

Aan het eind van de oriëntatiedag kwam er een Surferdude (iemand die dus helemaal gek is van surfen) binnen die ons een heel aantrekkelijke aanbieding kon aanbieden. Een 5 daagse surfkamp met €100 dollar korting, waar logies, eten en drinken bij inbegrepen zit. Na lang nadenken (en ook door het verkoop praatje van die surferdude) heb ik besloten het maar te doen! Maar ja ik heb wel altijd gezegt niet graag daar in de zee en oceanen te gaan zwemmen. Maar ga nu wel surfen!!!! Wat zo'n reis wel niet allemaal met je doet!

Volgende blog vertel ik wat meer over wat ik allemaal gezien en gedaan heb in Sydney!

Reacties

Reacties

Kirsten

Superleuk om zo je reisverhalen weer te gaan volgen! Australië is zeer zeker een mooi land. Voor tips over Melbourne en omgeving kun je bij mij terecht ;)

Milene

Heerlijk verhaal. Laat alles vooral lekker op je afkomen en zeg gewoon (bijna) overal ja op :-) zo leer het land, de mensen en de cultuur het beste kennen :-) veel plezier nog!!!

mams

Hallo meisje. Ik ben blij dat je wat van je laat horen. Zo kunne we je belevenissen niet alleen via Google maar ook persoonlijk volgen.

h.schlaghecke@upcmail.nl

Hallo Rianne Wij vinden het heel leuk om wat van je reis ervaringen te vernemen Vandaag 28-2 -2015 Zijn we naar het ANWB winkel gegaan om een boekje te kopen over Australia Opa wil graag je reis volgen En zal ook wat schrijven Gr Opa Oma

anouk

Leuk om alle belevenissen te lezen! Geniet en vergeet niet de belangrijkste dingen in je boekje neer te zetten en ik verwacht uiteraard 5 dagen lamg iedere dag een foto van een knappe mooie surf bo.. ahum strand! Kusjesssss

Bep

Super leuk om zo weer te lezen wat je allemaal meemaakt. Heel veel plezier met je surflessen.

Opa Jan

Het oversteken op straat(jouw verhaal daarover) deed me denken aan Vietnam.
Je heb al veel gezien, misschien wel te veel om, te verwerken en op te slaan in je gedachten veel plezier.
Het surfen is wel een avontuur. dat zien we wel in je verhalen.Gr ook van Nel en opa.

h.schlaghecke

Hallo Rianne Nu ook 'n briefje van Opa Die heeft ook jou reis verslag gelezen en hebben foto's van verschillende gebouw gezien Ik wil vragen hoe heten de bloemen waar mee jij op de foto staat alleen en ook met 'n paar reis genoten In het ANWB boekje staat ook die hoge brug die jij heb beklommen Je had zeker spier pijn de andere dag

h.schlaghecke

Vervolg opa R'dam is maar 'n Dorp vergeleken bij Sydney met 4,5 miljoen inwoners en langs de kust 100km en land inwaarts 70 km wij denken dat jij nog tijd tekort komt om alles te bekijken .surf les ben je ook mee begonnen(tussen de haaien) Je heb wel lef en durf Volgende week schrijf ik het vervolg van Opa's brief Gr Opa Oma S

opa folst

Ik wacht geduldig af.
gr. Nel en opa.

h.schlaghecke

Rianne ik zal de brief van opa verder afmaken Gisteren ben ik naar de stad geweest alleen met wagentje dat ging goed Opa houdt niet van winkelen maar ik wel En zo kan ik me zelf redden .Nu verder met verhaal van Opa in het boekje wat wij hebben zijn er veel hotels of restaurants of ga je liever wat anders doen om geld te verdienen Ga je ook nog anderen plaatsen bezoeken of hou je het bij Sydney Het is niet te begrijpen dat al meer dan drie weken weg bent Ik stop even met schrijven en wens veel plezier Gr Opa Oma

Nel en opa

Rianne aller eerst van Harte Gefeliciteerd met je 25 verjaardag. Ik ben welvroeg , maar ik weet niet of de mail op tijd aan komt. Hopelijk krijg je een mooie verjaardag.Wat wil gaan reizen is de moeite waard.
Wij wensen je nog veel plezier in het werk, maar zeker met de avontuurlijke reis. Groeten van Nel en opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active